12 kwietnia, 2012
10 zasad efektywnego zarządzania
Zamieszczony przez: admin w: Zarządzanie projektami
Praca menadżera, kierownika projektów nie należy do najłatwiejszych. Spoczywa na nich odpowiedzialność za terminową i skuteczną realizację wielu wymagających zadań. Czym należy się kierować w ich planowaniu? Pomóc może dekalog skutecznego menedżera. 1. Przede wszystkim wszelkie działania należy podejmować w trosce o założony cel. Niezbędne jest też zrozumienie priorytetów, które dla osiągnięcia danego założenia są wymagane i ustalenie ich właściwej kolejności.
2. Nie raz osiągniecie pewnych celów wymaga niesamowitej odwagi w podejmowaniu decyzji. Nie należy się bać wyzwań, jednak ich realizację zaplanować trzeba z wielką rozwagą i roztropnością, nie dawać się ponieść pochopnym decyzjom.
3. Należy pamiętać, że miarą sukcesu firmy jest nie tylko jej zysk ekonomiczny ale także zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników.
4. Niezbędna jest w wiara we własne możliwości. Dobry menadżer wzmacnia ją nie tylko w sobie ale także podnosi wartość i morale grupy.
5. Niezwykle ważne jest pozytywne myślenie. Zarówno w życiu jak i w pracy pozytywne myślenie to połowa każdego sukcesu.
6. Nie należy rezygnować z realizacji pomysłów, które na pierwszy rzut oka wydają się być nietrafione. To co dziś się takie wydaje, w przyszłości wcale takie być nie musi.
7. We wszelkich działaniach należy pamiętać o szacunku do zespołu i klientów. Nie lubiany menadżer niczego nie osiągnie.
8. Niezwykle ważna w pracy menadżera jest równowaga. Choć zadań jest wiele a terminy gonią, należy wypośrodkować czas między pracą a odpoczynkiem i życiem osobistym.
9. Nie należy zapominać, że pracę menadżera wykonywać należy z pasją. Ten kto straci zapał i powołanie nie będzie w stanie odnieść sukcesu.
10. Każda praca wymaga cierpliwości. Nie unośmy się gniewem jeżeli na jej efekty przyjdzie nam trochę poczekać.